Kalite Yönetimi

ISO 10002 uygulamak firmamıza ne kazandırır? Faydaları nelerdir?

ISO 10002 standardında, elde edilebilecek kazanımlarla ilgili şu bilgiler verilmektedir:

Şikayetlerin ele alınması yoluyla elde edilen bilgi, ürünler ve proseslerde iyileştirmeyi sağlayabilir ve şikayetler uygun bir şekilde ele alındığında, kuruluşun büyüklüğüne, mahalline ve sektörüne bakılmaksızın bunların itibarını arttırabilir. Dünya piyasasında şikayetlerin tutarlı bir şekilde ele alındığı güvenini verdiğinden dolayı bu standardın değeri daha fazla açığa çıkar.

Etkili ve verimli bir şikayetleri ele alma prosesi ürünleri sağlayan kuruluşların ve bu ürünlerin alıcılarının ihtiyaçlarını yansıtır.

Bu standardda tarif edildiği gibi, bir proses aracılığıyla şikayetlerin ele alınması müşteri memnuniyetini arttırabilir.

Müşteriler memnun olmadığında bunların şikayetleri de dahil olmak üzere müşteri geri bildiriminin, teşvik edilmesi, müşteri sadakatini ve onayını sürdürmek veya arttırmak için fırsatlar sunabilir ve yerel ve uluslar arası rekabet gücünü arttırabilir.

Bu standardda tarif edilen prosesin uygulanması aşağıdakileri sağlar:

1. Şikayetçiye açık ve sorumlu bir şikayetleri ele alma prosesine erişme imkanını sağlayabilir.

2. Kuruluşun, şikayetleri tutarlı, sistematik ve sorumlu bir şekilde şikayetçiyi ve kuruluşu tatmin edecek tarzda çözme kabiliyetini arttırabilir,

3. Kuruluşun eğilimleri, tanımlama ve şikayetlerin sebeplerini ortadan kaldırma kabiliyetini arttırabilir ve kuruluşun çalışmalarını iyileştirebilir,

4. Kuruluşa şikayetlerin çözülmesi ve personeli müşteri ile çalışmadaki yeteneklerini iyileştirme konusunda teşvik edilmesi için müşteri odaklı bir yaklaşım geliştirmede yardım edebilir,

5. Şikayetleri ele alma proseslerini, şikayetlerin çözümünü ve yapılan proses iyileştirmelerini sürekli gözden geçirme ve analiz etme için temel sağlayabilir.

Paylaş   

İlginizi Çekebilir
  • Süreç Performans Yönetimi ve ISO9000 Standartları

    Küreselleşen Dünya ! Acımasız rekabet ! Son yıllarda iş dünyası ile ilgili çevrelerde bol bol duyduğumuz, bol bol okuduğumuz, moda bir slogan haline gelen iki terim. Evet, Dünya küreselleşiyor ve buna bağlı olarak rekabet artıyor. Bu kavramların ne anlam içerdiğini uzun uzun açıklamaya pek ... Devamı

  • Risk ve Fırsat Kavramları

    Bu yazıdan önce yazının 1.bölümü olan ISO 9001 2015'te Risk ve Fırsat Yönetimi yazısını okumanızı öneririz. Risk ve Fırsat Kavramları Risk; belirsizliğin etkisi olarak tanımlanmaktadır. Potansiyel bir tehlikenin gerçekleşmesi olasılığı ile gerçekleşmesi durumunda vereceği zararın şid... Devamı

  • ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi nasıl kurulur?

    Kalite Yönetim sisteminin kurulması, ilgili standart şartlarının, kuruluş yapısı gözetilerek karşılanacağı bir yapının oluşturulması anlamına gelmektedir. Bu amaçla yapılacak sistem kurulum faaliyetlerinde, kuruluşların yapısına göre farklılıklar olmakla birlikte genel olarak aşağıdaki adımlar iz... Devamı

  • ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin faydaları nelerdir?

    ISO 9000 sistemini kuran ve etkin olarak uygulayan kuruluşlar, bundan birçok fayda görürler. Bunların bir kısmı aşağıda sıralanmıştır. » Çalışanların kalite ve müşteri memnuniyetinin önemi konusundaki bilinç düzeyinde artış sağlanması » Kuruluş imajının güçlenmesi » Rakiplere göre farklılık... Devamı

  • ISO 9001:2015 Revizyonunun getirdiği değişiklikler

    ISO 9001 Kalite Yönetimi standardında uzun süredir beklenen revizyon süreci tamamlandı ve dünya üzerinde en yaygın olarak kullanılan standardın yeni revizyonu 15 Eylül 2015 tarihi itibarıyla yayınlandı. Artık ISO 9001:2015 hayatımızda! Bundan sonraki dönemde ISO 9001 belgesi sahibi olan fi... Devamı

  • Kategoriler