Kalite Yönetimi

ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin faydaları nelerdir?

ISO 9000 sistemini kuran ve etkin olarak uygulayan kuruluşlar, bundan birçok fayda görürler. Bunların bir kısmı aşağıda sıralanmıştır.

» Çalışanların kalite ve müşteri memnuniyetinin önemi konusundaki bilinç düzeyinde artış sağlanması

» Kuruluş imajının güçlenmesi

» Rakiplere göre farklılık yaratarak rekabet gücünün arttırılması

» Uluslararası geçerliliğe sahip bir belgeye sahip olunması ve bunun getirdiği ticari avantajlardan faydalanma

» Müşteri memnuniyetinde ve müşteri sadakatinde artış sağlanması

» Kuruluş içi üretim ve hizmet proseslerinin etkinliğinin ve verimliliğinin artırılması, hatalarda azalma sağlanması

» Kuruluş içi görev, yetki ve sorumlulukların netleştirilmesi

» Faaliyetlerinin standartlaştırılmasını sağlayacak dokümantasyonun (altyapının) oluşturulması

» Faaliyetlerin daha iyi planlanması, problemlerin daha hızlı çözülmesiyle etkin bir yönetim sağlanır.

» Çalışanların moral ve iletişiminde iyileşme sağlanır.

» Kaynakların daha verimli kullanılmasıyla hizmetlerde verimliliğin artması sağlanır.

» Üst yönetime kolay ve etkili bir yönetim modeli sağlar.

» Geçmişe yönelik kayıtların düzenli bir şekilde tutulmasını sağlayacak altyapının oluşturulması

» Veriler ve istatistiksel ölçümler doğrultusunda durum analizlerinin yapılabilmesi ve geleceğe yönelik kararlarda bu analiz sonuçlarının kullanılabilmesi

» Kurumsallaşma yolunda önemli bir adım atılmış olması

Unutulmaması gereken bir konu : Sistemi sadece kurmuş olmak bu avantajların hemen sağlanacağı anlamına gelmemektedir. Sağlanacak fayda, ancak bu sistemin etkin bir şekilde uygulanması ile mümkündür.

Paylaş   

İlginizi Çekebilir
  • ISO 9001 2015'e göre risk analizini nasıl yapacağız?

    Bu yazıdan önce yazının 1.bölümü olan ISO 9001 2015'te Risk ve Fırsat Yönetimi  ve 2.bölümü olan Risk ve Fırsat Kavramları   yazılarını okumanızı öneririz. ISO 9001:2015'e göre risk analizini nasıl yapacağız? ISO 9001:2015, risk analizi için belirli bir format veya yöntem e... Devamı

  • ISO 10002 uygulamak firmamıza ne kazandırır? Faydaları nelerdir?

    ISO 10002 standardında, elde edilebilecek kazanımlarla ilgili şu bilgiler verilmektedir: Şikayetlerin ele alınması yoluyla elde edilen bilgi, ürünler ve proseslerde iyileştirmeyi sağlayabilir ve şikayetler uygun bir şekilde ele alındığında, kuruluşun büyüklüğüne, mahalline ve sektörüne bakılmaksı... Devamı

  • ISO 10002 Müşteri Şikayetleri Standardı nedir?

    “Müşteri şikayetleri değerlidir” cümlesini eminiz bir çok defa duymuş veya okumuşsunuzdur. Bunu hepimiz biliriz de, müşteri şikayetlerinden nasıl yarar sağlayacağımızı bilemeyiz. ISO (International Organization for Standardization) tarafından 2004 yılında yayınlanan ISO 10002 standardı, kuruluşla... Devamı

  • ISO 9001 Kalite Yönetim Sisteminin faydaları nelerdir?

    ISO 9000 sistemini kuran ve etkin olarak uygulayan kuruluşlar, bundan birçok fayda görürler. Bunların bir kısmı aşağıda sıralanmıştır. » Çalışanların kalite ve müşteri memnuniyetinin önemi konusundaki bilinç düzeyinde artış sağlanması » Kuruluş imajının güçlenmesi » Rakiplere göre farklılık... Devamı

  • Risk ve Fırsat Kavramları

    Bu yazıdan önce yazının 1.bölümü olan ISO 9001 2015'te Risk ve Fırsat Yönetimi yazısını okumanızı öneririz. Risk ve Fırsat Kavramları Risk; belirsizliğin etkisi olarak tanımlanmaktadır. Potansiyel bir tehlikenin gerçekleşmesi olasılığı ile gerçekleşmesi durumunda vereceği zararın şid... Devamı

  • Kategoriler