Kalite Yönetimi

ISO 9000 Standartları (ISO 9001) nedir?

ISO 9000 standartlar serisi; müşteri ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak sureti ile müşteri memnuniyetini artırmak için, kalite yönetim sisteminin geliştirilmesi, uygulanması ve etkinliğinin iyileştirilmesinde bir model olarak kullanılabilir.

ISO 9000 Standartlar Serisi 4 temel standardı içerir:

» ISO 9000 : Kalite Yönetim Sistemleri – Temel Terimler ve Sözlük

» ISO 9001 : Kalite Yönetim Sistemleri – Şartlar

» ISO 9004 : Kalite Yönetim Sistemleri – Performansın İyileştirilmesi İçin Kılavuz

» ISO 19011: Yönetim Sistemleri Tetkik Kılavuzu

Bu standartlarla birlikte, Kalite yönetiminin daha etkin uygulanmasını desteklemek amacıyla, kalite yönetiminin çeşitli alt konularına yönelik bir çok standart ve kılavuz da yayınlanmıştır. Bunlardan bazıları:

ISO 10002- Müşteri Şikayetlerinin Yönetimi

ISO 10005- Kalite Planları kılavuzu

ISO 10014- Finansal ve Ekonomik Faydaların sağlanması

gibi standartlar sayılabilir.

Uluslararası Standartlar örgütü (ISO-International Organization for Standardization) tarafından yayınlanan ISO9000 standartları referans alınarak oluşturulmuş bir yönetim sistemi, her sektördeki ve her boyuttaki kuruluşlara sayısız faydalar sağlar.

Ülkemizde de Türk Standartları Enstitüsü (TSE) tarafından tercüme edilmiş ve TS EN ISO 9001 standardı olarak yayınlanmıştır.

Dünya üzerinde birçok kuruluş, etkin ve verimli çalışmanın, müşteri memnuniyetini sağlamanın ve sürekli iyileştirmenin anahtarı olarak ISO9000 standartlarını görmekte ve uygulamaktadır.

Paylaş   

İlginizi Çekebilir
  • ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi nasıl kurulur?

    Kalite Yönetim sisteminin kurulması, ilgili standart şartlarının, kuruluş yapısı gözetilerek karşılanacağı bir yapının oluşturulması anlamına gelmektedir. Bu amaçla yapılacak sistem kurulum faaliyetlerinde, kuruluşların yapısına göre farklılıklar olmakla birlikte genel olarak aşağıdaki adımlar iz... Devamı

  • ISO 9001:2015 Revizyonunun getirdiği değişiklikler

    ISO 9001 Kalite Yönetimi standardında uzun süredir beklenen revizyon süreci tamamlandı ve dünya üzerinde en yaygın olarak kullanılan standardın yeni revizyonu 15 Eylül 2015 tarihi itibarıyla yayınlandı. Artık ISO 9001:2015 hayatımızda! Bundan sonraki dönemde ISO 9001 belgesi sahibi olan fi... Devamı

  • ISO 10002 standardının yapısı nasıl? İçeriğinde neler var?

    Standart, ISO tarafından yayınlanan diğer standartlar ile tamamen benzer bir şekilde oluşturulmuş. ISO9000, ISO14000 vb. standart kullanıcıları hiç yabancılık çekmeyecekler. Çünkü bu standartlardaki bir çok kavram ISO 10002 standardı için de geçerli. Artık klasikleşen “süreç yaklaşımı” kavramı, bu s... Devamı

  • Süreç Performans Yönetimi ve ISO9000 Standartları

    Küreselleşen Dünya ! Acımasız rekabet ! Son yıllarda iş dünyası ile ilgili çevrelerde bol bol duyduğumuz, bol bol okuduğumuz, moda bir slogan haline gelen iki terim. Evet, Dünya küreselleşiyor ve buna bağlı olarak rekabet artıyor. Bu kavramların ne anlam içerdiğini uzun uzun açıklamaya pek ... Devamı

  • ISO10002 İle Müşteri Şikayetlerinden Yarar Sağlamak

    Günümüzün rekabet ortamında ürün ve hizmet alanındaki yenilikler yerleşik performans düzeylerinin yeniden tanımlanmasına yol açmaktadır. İyi bir Şikayet Yönetimi Sistemi, başarılı işletmeler için müşterilerin gereksinimlerini yönetmek ve markalarını korumak açısından önemli gerekliliklerden biridir.... Devamı

  • Kategoriler